ارسال پاسخ

۷ مهر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2445

pvc-asso.ir

بازیابی آلومینیوم و  pvc از روکش قرص

چگونه می توان آلومینیوم و پلاستیک ها را از روکش های دارویی دور انداختنی بازیابی کرد؟ دانشمندان دانشگاه لودز روش نوآورانه ای برای بازیافت مواد بسته بندی قرص اختراع کردند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: تا کنون ضایعات اجزای روکش های دارویی که برای بسته بندی اکثر داروها به شکل قرص استفاده می شوند، به میزان بسیار کمی بازیافت می شد که عمدتا به دلیل دشواری در جداسازی موادی بود که از آن ساخته می شد.

 

تیمی از دانشمندان دانشکده شیمی دانشگاه لودز به سرپرستی پروفسور مارک زلیوسکی روش نوآورانه ای برای بازیافت ارائه داده اند که میتوان با استفاده از مقادیر زیادی از روکش های قرص، آلومینیوم را بازیابی کرد و محیط زیست را از تجزیه  pvc محافظت نمود.

 

سرپرست تیم آقای پروفسور مارک تاکید می کند که مزیت این روش این است که فرایند بازیافت شامل مقدار زیادی از مواد دورانداختنی روکش قرص، همچنین بسته بندی قرص غیر قابل استفاده است که به دلیل آلودگی باکتریولوژیکی از رده خارج شده اند،  خروجی فرایند دو محصول عالی شامل آلومینیوم و پلی وینیل کلراید است که هر دو مجددا قابل استفاده است.

 

کل فرایند تکنولوژیکی بدون ضایعات است

روکش ها براساس رنگ  pvc طبقه بندی شده و سپس به گرانول تبدیل می شوند. گرانول حاصل در یک محفظه نمونه بسته قرار می گیرند که توسط تیم محققان لودز طراحی شده است و ماده ای مایع برای جداسازی اجزای روکش افزوده می گردد. اجزای روکش به دلیل تفاوت در چگالی در ظرف جدا می شوند.

 

مواد  pvc در قسمت بالایی و آلومینیوم در لایه پایین رسوب می کند. بعد از جداسازی هر دو جز بدون ایجاد اختلاط، خشک می شوند. در دستگاه جداسازی روکش های بسته بندی، یک دستگاه میکس دیسکی که باعث اختلاط لایه ها نمی شود، برای تسریع رسوب( تشکیل رسوب آلومینیوم) پیشنهاد شده است.

 

محققان کاربردهای اختراع را هم در مورد جداسازی اجزای ضایعات روکش های دارویی و هم محفظه ی طراحی شده  ثبت کرده اند. پروژه ی روش جداسازی ضایعات روکش های بسته بندی دارویی توسط مرکز انتقال فناوری دانشگاه لودز اجرا می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
مهشاد یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام ببخشید این ماده رو از کجا میشه فهمید چیه ممنون میشم جواب بدید ارسال پاسخ
انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
این خبر، ترجمه س و متاسفانه اشاره ای به محلول مورد استفاده نکرده.